måndag 5 maj 2014

Det är värt det....

I fredags när vi tränade så kändes det som om allt slit och "tråkträning" äntligen börjar ge resultat! Jag åkte därifrån med ett leende på läpparna och mådde så där gott som man gör ibland.

Vad har då varit slit och tråkträning då?? Jo, de senaste månaderna så har jag fått jobba med fokus från bilen, strunta i hundar och folk på planen. Ge fasiken i koner, apporter och dylikt som ligger överallt. Haft fullt sjå med att hon inte ska sticka ifrån mig och hitta på massa andra saker.

Har jag haft tur så har det tagit mig 15-25 min att ens komma ut på planen. Efter det så kanske hon har ägnat mig några sekunder av uppmärksamhet och vi har kunnat kört en följa övning eller stanna kvar övning. Sen tillbaka till bilen och andra vändan så har det varit samma visa igen.

Men i fredags så verkade polletten ha trillat ned en liten bit och jag kände att jag verkligen kunde jobba med henne och hon lyssnade och tyckte det va kul! Idag på träningen så hade jag samma känsla och det känns så jäkla bra lixom! Visst så tappar hon väl ibland men hon är ju dock bara 10 månader så hon är förlåten där ;-)

Så idag så va det fokus in på planen, linförighet med en extern belöning utanför planen som hon fick jobba för. Hopp och fina ingångar. Platsliggning där jag även gick undan ett par gånger men hon låg tryggt och fint.
Så det va verkligen värt allt tråkjobb som vi pysslat med på senaste tiden!!

Ha det gott!
Häls en väldigt nöjd matte ♥♥

Inga kommentarer: