fredag 25 april 2014

Livet enligt Yaya

Igår kväll så verkade familjen lite trötta så jag tänkte liva upp dom lite. Inget som uppskattades men jag kämpade väl! Hade en liten pratsstund med matte som va så här...

Matte - Godnatt, syns imorgon.

Jag - Ä kom igen nu, inte soooova!!!

Matte - Snälla jag ska upp kl 3.30, sov nu.

Jag - Då får jag väl se om surtanten är pigg på att hitta på nått kul. Nähä inte det inte. Undrar varför hon mullrar hela tiden?? Kan inte ha med mig att göra iallafall.

Matte - Snälla, ge fasiken i Oska. Hon vill faktiskt sova.

Jag - Okidoki!! Är det okej om jag drar lite i ditt täcke istället??

Matte - Ärligt talat, SOV NU!!!

Jag - okej då, jag kryper upp hos husse då!

Matte - GÅ NER!!

Jag - Jösses så sur du är då!! Bäst jag hittar på nått annat att roa mig med då. Leta strumpor i tvättkorgen kanske?

Matte - YAYA!!! Gå och lägg dig!!

Jag - Blä för dig! Jag tar ett jaga svansen race istället då, surpuppa...

Matte - Men för helvete, klockan är två!!!

Jag - Jag är en hund och behöver därför inte kunna klockan så det så....

Undra om hon är sur på riktigt?? Bäst att gå och lägga sig kanske fast jag kan ju snutta lite högljutt på min tass kanske? Oj nu mullrar hon i hörnet igen. Bäst att sova.

Straxt efteråt så säger matte att det är dax att gå upp, hon kan inte vara riktigt frisk!! Sånt tjat om att sova och nu ska jag gå upp. Bestäm dig människa!! Men, men ge mig lite frukost så kryper jag upp till husse sen. Ha en trevlig dag på jobbet ( när det ljusnar)

Idag när hon kom hem så muttlade hon om att hon va trött! Två timmars sömn borde väl räcka och jag har ju vilat upp mig för nya äventyr nu!!

/Yaya

Inga kommentarer: