söndag 11 maj 2014

Livet enligt Yaya

Jaha kära dagbok. Bäst att uppdatera lite om vad som händer här på ön kanske.
Matte verkar vara rätt nöjd med mig nu för hon är inte lika tjatig i alla fall, så det kanske lönar sig att lyssna på henne ändå. Vi testar det ett tag nu så får vi se vad som händer i framtiden.

Kan ni tänka er att surtanten fick ett fnatt och lekte med mig en stund häromkvällen!! Visserligen så ropade matte till när hon började mullra men va fasiken, en liten stund är ju mer än något!!! Och eftersom jag är snabbare än ljudet så kan jag ju springa ifrån henne ifall hon mullrar allt för mycket. Det enda är bara att hon är förbaskat bra på att placera sig just där jag tänker passera...får utarbeta en plan på detta. Kanske hoppa över henne eller nått?

På tal om hoppa, idag så lärde jag mig (alldeles själv) att jag kunde hoppa över grinden och ut i det fria!! Ja nu blev det ju inte så långvarigt i det fria för matte surade till det och tog in mig igen. Det hon hade glömt va bara att terrass dörren stod öppen så jag kunde visa hur duktig jag var en gång till. Hon blev inte glad denna gången heller.... Tycker faktiskt att jag var fantastiskt duktig på detta med hopp, den är hög den där grinden!

I fredags så fyllde jag hela 10 månader!! Kan ni tänka er detta? Är ju vuxen nu lixom fast matte envisas med att säga att jag är en liten, liten tös... Tror jag ska ställa till med en riktig tonårstrots snart så hon slutar kalla mig för liten... Firade med att äta lite ben, terrorisera familjen, tränade matte lite o.s.v. En helt vanlig dag kan tyckas.

Undra om jag inte ska ta och smita ut och kolla in grinden igen och se hur snabb matte kan vara....

/Yaya

Inga kommentarer: