söndag 23 februari 2014

Spårdag

Igår så hade vi spårdag ute på alvaret. Både "farmor" Camilla och "mormor" Lena hade tagit sig söder ut för att få lite spår på alvaret. Sabina och Vixi hängde på dom med. Lilla Yayas första spår blev intressant, fin terräng till att börja med men sen kom vi in i ett enbuskage....men lilla damen tog sig igenom detta utan bekymmer och efter det så kom vi ut i en aningen mycket vatten och ännu mer buskar. Men hon fixade det galant och gav sig inte bara för att det blev lite svårt att ta sig fram! Duktiga lilla hund♥

De andra spåren blev ipo inspirerade efter tips från Camilla just bara för att få henne att fokusera mer i spåret enda från start. Hon älskar verkligen att spåra men det går lite fort och hon slår lite för mycket och på detta viset så blåser hon rätt mycket energi redan i början. Så jag gav mig ut och räknade steg och gömde snusdosor fast jag får väl erkänna att jag inte alltid hade koll på hur många steg jag gick...
Det var väldigt intressant att se hur hon jobbade och koncentrerade sig i spåret! Andra spåret la vi i serpentiner med endast typ 1,5 meter mellan "spårbenen" jösses vad hon fick koncentrera sig i svängarna men hon löste uppgiften bra. Denna teknikträning tror jag kan se till att hon är noga redan från början i sina vanliga spår sen.
Behöver jag säga att hon var trött sen;) Det va väldigt lugnt här hemma igår kväll...

/Annelie

Inga kommentarer: