lördag 30 november 2013

Kursvalpen

Idag så har vi varit på kurs igen, inte så många gånger kvar nu. Det är synd för det är verkligen kul att gå kurs själv för omväxlings skull.
Idag så var det nosarbete på schemat så vi åkte ut allihop till alvaret och la lite spår. Jag har inte spårat på alvaret med Yaya förut, kanske för att jag har koskräck och vill absolut inte stöta på dessa otäcka djur när jag är där ute... Blir nog kanske inte så bra förebild för lilla tösen då;) Spåren hade inte så lång liggtid och det märktes att hon flackade lite när hon skulle spåra då hon är van vid lite längre liggtid. Men hon hittade sin pinne och sin leksak precis som hon ska. Traska över stenmuren var inga problem det heller♥
Jag kan verkligen varmt rekommendera er som funderar på att gå valpkurs att gå för Anja, hon är väldigt kul att ha som fröken!

Nu har vi även börjat lite på lydnads biten oxå. Mycket lättare att bara spåra enligt mig men man måste även ha den andra biten oxå... Hon är väldigt förig och ibland får jag passa mig för att inte köra för länge varje gång då hon faktiskt tycker att det är kul och blir inte trött speciellt fort.

Men det är ju bara att konstatera, fan vilka härliga hundar jag har haft förmånen att ha i mitt liv. Och jag är så glad att jag tog mig i kragen och tog en valp från Lena igen! Kan inte bli mycket bättre!!

Ha det gott!

Inga kommentarer: