fredag 3 januari 2014

2013

Tänkte jag skulle försöka mig på en resumé av året som vi har lämnat bakom oss nu.

JANUARI
Denna månaden började inte alls bra. Limbo somnade in några dagar innan nyårsafton och det mesta vad gäller hundträning las på hyllan.

FEBRUARI
Kom igång med träningen med Oska igen och det kändes riktigt bra så vi anmälde oss till elit lydnaden på ÖBHK i april.

MARS, APRIL
Träningen gick verkligen bra men i mitten av mars så blev hon halt och fick problem med sin mage. Vi tillbringade mycket tid hos veterinären, fram och tillbaka för att få någon reda på vad som va problemet. Hon var trebent till och från i nästan två månader och jag började så smått förstå att våra tävlingsdagar tillsammans var över.

MAJ
Hängde med som maskot på lägret för Anna och njöt av att vara bland härliga människor. Mycket prat blev det om att Lena skulle ta valpar på Vittra och hade valt Farre som pappa till dom. Precis den kombinationen som jag ville ha men att ta hem en valp kändes inte riktigt rätt.

JUNI
Bestämde mig för att jag nog skulle ha en valp ändå;)

JULI
Den 9 så föddes det 8 små valpar så nu började det bli spännande. Jag tillbringade en helg tillsammans med Anna H på vätte läger i Gamleby och fick med mig henne att åka och titta på valparna och sen vet ni ju hur det gick; )

AUGUSTI
Bara valpar i huvudet denna månaden. Träffade Camilla och Farre och konstaterade att han va en helt underbar herre. Bestämde mig för att lilla grön skulle få flytta hem till oss efter vi hade hälsat på Lena typ stup i kvarten.
Å just det, jag fyllde 40 oxå!

SEPTEMBER
Den 3 så fick vi hämta hem lilla Yaya och det var tufft i början för Oska ville inte alls ha en valp i sin närhet. Men skam den som ger sig.

OKTOBER
Nu började polletten trilla ned på lilltösen när det gällde spåret och jag njöt i fulla drag! Oska tränade på hon med men hon håller inte fullt utan får ont om det blir för mycket. Som tur är så verkar inte spåret påverka henne så det känns bra.
Denna månaden började vi även på valpkurs för Anja Giermann. Verkligen super kul!!

NOVEMBER
Ingen snö i sikte ännu så vi spårar på för fullt och funderar på om vi kanske borde kolla lite på lydnaden oxå men spåra är ju faktiskt roligare.

DECEMBER
Fortfarande ingen snö och jag bestämmer att det behöver inte komma någon sådan heller, tänk så rätt jag fick;)
Julgranen överlevde Yaya efter lite övertalning och nyårsafton avlöpte utan några problem.

Nu är det nytt år och nya tag!! Känns som om det kommer bli ett spännande år med lydnad, spår och till hösten MH.
Fast detta med att jag tidigare var totalt insnöad på lydnad verkar ha försvunnit, trivs bäst med en spårlina i handen nu för tiden. Så jag önskar er alla ett riktigt härligt 2014!!!

Kram på er

2 kommentarer:

Camilla & Farre sa...

Du ska få bli lite ipo-spårfrälst. Du hamnade i sjunde himlen efter lydnad med Farre....kanske du rent av hamnar i sjunde himlen á la IPO-trackingstyle :P

Kommer ner iaf 2 v i slutet av februari. Då MÅSTE vi ses.
Pözza på Yaya fr oss här borta i skeva familjen ♥

Anonym sa...

Haha, ja du lydnaden var kanon! Men detta med IPO spår vet jag inte. Visserligen så är det mycket i dessa spår som kan förfina bruks spåren så jag tar gärna emot tips där;-)
Bara hör av dig när du kommer ner så bokar vi en date:-D
Kram