lördag 28 december 2013

Livet enligt Yaya.

Min dag...
- Väckte husse och matte typ kl 04.00 för jag behövde faktiskt gå ut och kissa och varför inte leka lite när man ändå är ute. Matte hämtade mig och sen va det roliga över.
- Väckte dom igen vid åtta tiden genom att hoppa,  pussas och skälla lite. Å sen klev dom upp. 1-0 till mig.
- Såg till att jag och Oska fick frukost, tänk att man måste visa var maten är varenda gång! Att dom aldrig lär sig!
- Ut och promenera med mina vänner fast jag måste säga att de går väldigt sakta! Men mina försök till att dra dom framåt stoppas gång på gång...
- Familjen ska på nått som heter dop. Låter ju kul men tydligen så får inte hundar gå i kyrkan säger matte! Diskriminering om jag får säga mitt!!
- Ut och dra runt på matte och Oska igen. Matte uppskattar fortfarande inte min draghjälp tydligen.
- Hemma igen, när det regnar så får man inte springa runt i huset med en gång utan att bli torkad om fötterna. Detta är jättekul fast matte säger att handduken inte är en leksak (hon fattar inte mycket hon inte)
- Ägnade eftermiddagen till att stjäla Oskas tuggben och sen ligga och passa på både mitt och hennes ben.
- Kvälls promenaden körde jag samma race som tidigare men la till lite bita i kopplet oxå....
- Visar mitt missnöje genom att jaga min svans tills jag trillar in i väggen när jag inte får vara i soffan! Såååå blöt är jag faktiskt inte!!
- Smart drag det där med svansen för matte reste sig och lekte med mig! Fast jag hade lite svårt att förstå vad hon menade med extern belöning....tydligen så får man inte springa och ta det med en gång, skum träning detta.
- Nu är jag lite trött så jag kryper nog upp hos matte och vilar lite.
/Yaya

Inga kommentarer: