måndag 9 december 2013

Livet enlig Yaya

Hörni, ha ni märkt att det ligger massa vitt på marken?! Jag blev totalt chockad när jag skulle gå ut häromdagen. Men matte sa att det kallades snö och att hundar brukar tycka om det så då får man ju tro på henne. Å vet ni vad, hon hade helt rätt!! Jädrans så kul man kan ha, fast det verkar inte som om de tvåbenta tycker att det är lika kul... Matte säger till mig och surtanten typ en gång varje minut att vi måste ta det lungt när vi är ute och promenerar...kan inte vara lätt att bara ha två ben.... Min "mormor" tyckte oxå att jag va alldeles för tokig när ni skulle ut och gå, tjat, tjat....

Idag skulle vi stadsträna tyckte matte för det är bra för små hundar att vänja sig vid sånt tydligen. Själv förstår jag inte alls vad det skulle vara för märkvärdig med detta...en massa folk överallt men vad gör väl det. Matte tyckte iallafall att jag var superduktig men det hade hon inte behövt tala om för det vet jag om själv;)

/Yaya

Inga kommentarer: